click..

Saturday, November 29, 2008

kerja sampingan

Hai, bertemu kembali ..
Baru saja nak update blog nih, ingat nak buat semalam tapi tak sempat sebab terpaksa keluarkan ikan keli dekat 30kg untuk seorang pelanggan nih, katanya untuk digunakan dalam majlis kenduri anak mereka minggu nih, nasib isteri dengan anak kedua ada menolong untuk bersihkan sekali ikan2 tuh, dengan anak bongsu pula tolong clearkan taugeh kat belakang rumah, kelam kabut dibuatnya mujur ada anak dengan isteri yang tolong sekali kalau tak..perrhhhh..tapi sorry lah gambar memang takda untuk tatapan kalian..

Haa..ni nak cerita sedikit memandangkan ada sedikit kawasan lapang disekitar rumah saya telah pun menanam serai dan pokok pisang sebagai tanaman sampingan setidak2nya dpt menjimatkan perbelanjaan keluarga setelah hasilnya diperolehi nanti. Istimewanya kebanyakkan anak2 pokok pisang ini saya bawa dari Terengganu yang mana jarang didapati disekitar kg saya. InsyAllah bila dah banyak anak benihnya saya akan tanam lebih banyak lagi.



Yang ini pula pokok nangka, tanam pun di halaman rumah..setakat suka-suka, sekarang dah dapat hasil dah so, boleh makan..he..he..

Untuk waktu terdekat ini saya akan tumpukan kepada tanaman cili fertigasi kerana tanaman ini memerlukan perhatian. Kalau diizinkan Allah saya akan cuba mulakan projek ini Jan 09. Kerja-kerja tapak ladang masih ada yang belum siap sepenuhnya.

0 comments:

click

Subscribe Now: standard